Porady - konserwacja opon

Przebita opona

Wiele razy na drodze na nieszczęście kierowcy samochód najedzie na dziurę bądź na ostry przedmiot, wtedy najczęściej dochodzi do przebicia. W przypadku przebicia opony lub całkowitej utraty ciśnienia samochód należy zatrzymać i wymienić uszkodzoną oponę. Po założeniu opony zapasowej należy natychmiast udać się do specjalistycznego punktu serwisowego w celu sprawdzenia, czy uszkodzona opona nadaje się do dalszego użytku, bądź naprawy. Jeśli masz jakiekolwiek pytania zadzwoń do nas o poradę.

Nie wolno prowadzić samochodu z przebitą oponą !

Ciśnienie opon

Ciśnienie we wszystkich oponach i w kole zapasowym należy kontrolować przynajmniej raz w miesiącu używając w tym celu dokładnego przyrządu pomiarowego. Utrzymywanie prawidłowego ciśnienia ma wpływ na wydłużenie żywotności opon, większą oszczędność paliwa, a także lepsze i bezpieczniejsze prowadzenie pojazdu.

Poznaj swoją oponę

Poniżej możemy znaleść krótkie objaśnienie poszczególnych znaków umieszczonych na oponie.

Co tak naprawdę oznacza napis 205/50 R15 91V E4 ?

  • 205 - szerokość opony w milimetrach
  • 50 - stosunek wysokości opony do jej szerokości w procentach
  • R - opona radialna
  • 15 - wielkość obręczy w calach
  • 91 - nośności opony, w tym przypadku 615 kg
  • V - opona dostosowana do danej prętkości (V = do 240 km/h [150 mph], W = do 270 km/h [168 mph], ZR = ponad 240 km/h [150 mph])
  • E4 - znak homologacji typu EKG
  • Pozostałe oznaczenia:
  • rf - wzmocniona
  • XL - dodatkowa ładowność
  • M + S - oznaczenie opony zimowej